onsdag 9 maj 2012

Lisa Larson Stora Zoo

Som en del av er redan vet så är ju ett av mina största samlarområden Lisa Larsons produktion. Då främst hennes äldre produktion av djur och figurer från Gustavsberg.
Har nu samlat i några år och fått ihop en hyfsat fin samling.

Tänkte bara visa en av mina första saker som jag köpte, som är tillverkat av Lisa Larson.
Den Stora Katten från Stora Zoo. Den tillverkades någon gång mellan 1957-1979.



Detta är det andra exemplaret av denna katten jag har. Köpte den första för flera år sedan och köpte den här förra året någon gång. När jag hittade den så kunde jag inte låta den stå kvar. Var såå fin och i så fint skick så den fick följa med mig hem.

Har nu som sagt fått ihop en bra samling och får nog börja att göra mig av med lite dubletter som jag har.

Tänkt att ev. lägga ut denna på Tradera inom en snar framtid. Har sett att priserna på föremålen från Stora Zoo har stigit en hel del senaste åren. Tycker att det räcker att ha ett exemplar av denna katt.

Kommer att visa upp en del av mina andra Lisa Larson föremål lite då och då här på bloggen. Har väl totalt fått ihop mellan 25-30 olika figurer och djur av hennes produktion. Men söker fler...

Någon som läser detta och har något objekt av henne i superfint skick, får jättegärna höra av sig. Kanske kan vara något av intresse för min del.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar