måndag 14 maj 2012

En regnig lördags loppisfynd

Det har varit lite dåligt med inlägg från min sida senaste veckan, som vanligt beror det på att man jobbat mycket och inte har kommit iväg på någon loppis.
Men så i lördags så gav jag mig ut en liten stund, även fast vädret inte var det bästa. Får ju inte hoppa pga. lite regn bara eller hur?

Besökte endast 2 ställen, men hittade ändå några fina saker. Iallafall i mina loppisögon:)


Det första jag köpte var denna vas från W. Germany i den allra härligaste glasyren. Kunde inte låta den stå kvar för endast 10 kr. Hittade sedan den fina vita skålen i pressglas. Har sedan tidigare en i vitt pressglas och en i klarglas med samma mönster. Tror att de kan vara finska eller någon som vet?
Gav iallafall hela 15 kr. för den vilket jag tyckte var helt ok.


Mitt sista fynd blev dessa salt och pepparkar från Gense av Pierre Forsell. Mycket fint skick och märkta med Gense 18-8 Stainless Sweden By P.Forsell
Rostfritt och Bakelit i en skön mix!

Båda i jättefint skick, bara ett lite märke på baksidan av pepparkaret, men vad gör det när det är på baksidan.

Tänkte inte köpa dem först, men sedan fick jag loppisdjävulen i mig och de åkte med mig hem. Men vet inte om jag ska behålla dem eller ej, kanske hamnar på Tradera så småningom.
Håller på att rensa ut en del av mina saker och gör plats för nya fynd och då kan man inte samla på ALLT!

I det stora hela en trevlig loppislördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar