tisdag 17 april 2012

Norskt porslin

Jag är väl inte ensam om att gilla norskt retroporslin. Porslinan har ju tidigare visat lite fynd hon har gjort och nu tänkte även jag visa några delar som jag köpte för några år sedan.

Det är denna socker och saltströare från Figgjo Flint. Och sedan så är det den söta burken med lock som är från serien Folklore. Samtliga i ett mycket bra skick.


Jag har även sett salt och sockerströaren i en svartvit version, men gillar nog dessa färgglada snäppet mer. Härligt med dessa delar som passar lika bra i ett retrohem som i ett modernt hem.

Har sett att det finns smörgåsbrickor och så även en större sillburk i serien Folklore. Finns det ännu fler delar i denna serien månntro? Är det någon som har delar som ni kan tänka er att sälja, så får ni jättegärna höra av er.
Antingen här eller på min mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar