måndag 14 juli 2014

Hej igen alla vänner!

Nu var det en evighet sedan jag gjorde ett inlägg här på bloggen!

Vet ej varför jag inte har gjort några inlägg, men jag får skylla på lite allt möjligt:)
Jobbat alldeles för mycket, dåligt med fynd och allmänt mycket att göra.

Men nu väntar andra tider!!!
Jag har precis påbörjat min semester och efter semestern/ sommaren så kommer jag inte att gå tillbaka till mitt jobb.
Jag har sagt upp mig och vet inte vad som väntar framöver? Ska bara ta det lugnt och göra saker som jag tycker om. Jag har köpt mig lite tid kan man säga.

Jag har många idéer, men inget är bestämt ännu. Tänkte kolla vilka jobb och vilka utmaningar som kan dyka upp och se vad jag kommer att syssla med framöver. Får jag något intressant erbjudande så kanske jag hoppar på det. Haft tankar på att bla. starta någon typ av försäljning med antikt/design via nätet. Får se lite vad som händer.

Jag var otroligt trött på mitt jobb och kände att ska jag göra någonting annat, så bör jag passa på nu innan det är försent.

Så är det någon som har något intressant förslag till en hårt arbetande kille från Jönköping som börjar att närma sig de 40, så hör av dig! Är öppen för mycket:)

Ska börja hösten med att börja sälja av och rensa ut lite av allt jag har hamstrat senaste åren. Mycket kommer att dyka upp här på bloggen och även en del på Tradera/Blocket!

Här kommer några av mina senaste fynd som jag gjort.



                      Jag har utökat min samling av burkar från Vår Lilla Stad  av Anita Nylund

Jag har nu Theo Thungs Thehus, Fritz Friska Fisk, Söta Sussies Syltbod och Grönkvists Gröna Gurkor.
Samtliga från Jie och alla i jättefint skick. Jag saknar dock några teaklock till en del av dem och ska byta ut något, så är det någon som extra lock som de kan tänka sig att sälja så hör av dig!

Har även planer på att ev. sälja vissa av burkarna på sikt, då man inte kan samla på allt.



Jag har även köpt några fler Lisa Larson figurer i vår. Har köpt fler än dessa, men det var dessa som jag hade på bild nu. 3 barn från serien Världens barn av Lisa Larson. De 2 första är av äldre produktion och djupstämplade. Åsnan är från serien Stora Zoo. 



Ska sälja Kosacken då jag redan har denna. Kosacken är djupstämplad och från K-studion skulle jag tro.


Jag har börjat att samla på Stig Lindbergs härliga serie Reptil från Gustavsberg.
Är det någon som har fler ex. av dessa som de vill sälja så hör av dig! Enbart intresserad av de vita!



6 stycken olika vaser från Åseda av Bo Borgström som jag ska sälja. Tänkte börja med att visa dem här innan jag lägger ut dem på Tradera. Är du intresserad, hör av dig!

Jag har så otroligt mycket saker som jag har planer på att avyttra så ser du något du är intresserad av på bloggen, hör av dig så kanske vi kan komma överens.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar