tisdag 19 juni 2012

Britt-Louise Sundell Samlingen

Tänkte visa min samling av Britt-Louise Sundells alster från Gustavsberg.


Köpte av en händelse det mindre fatet/askkoppen på en loppis för ett bra tag sedan. Tyckte att färgerna och mönstringen var så häftig! Sedan så var det ju djupstämplat med Gustavsbergsankaret också.
Kollade lite på nätet och såg då att det fanns fler delar i denna härliga serie. Jag tror att denna serien kallas Kreta, men rätta mig om jag har fel.
Vet att den finns i en annan färgställning också. Mörkbrun botten med vita ringar.

Köpte vid ett annat tillfälle det stora fatet på Tradera. Fick buda friskt mot en annan budgivare så det blev inte så billigt, men vill man ha något så...

Sist men inte minst, så hittade jag den större vasen också på Tradera. Den kom jag över till ett bra pris så kände mig mycket nöjd med det köpet. Alla delar naturligtvis i perfekt skick.

Nu så vill jag ju naturligtvis hitta de resterande delarna!!! Finns det någon där ute som har dessa och kan tänka sig att låta mig köpa dem till ett hyfsat pris?

Hör isåfall gärna av er till mig. Skulle bli såå glad.

4 kommentarer:

  1. Ska hålla lite koll under sommarens loppisar om jag hittar någon del. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Snygg serie, föredrar den med den här ljusa bottenfärgen. (Fyndade det minsta fatet i mörk färg för 15 kr förra våren men det har jag byt bort.) Såg faktiskt golvvasen i den här serien på Stockholms Stadsmission i Gamla stan igår, dock i den mörka varianten. 700 kr kostade den, ändå rätt bra pris för en golvvas från Gustavsberg i perfekt skick.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag föredrar också den här ljusare varianten.
    Har också några delar i den mörkare, men inget jag samlar på...
    Köpt när jag hittat dem till bra priser bara.

    Önskar att jag kunde hitta de resterande delarna i denna serien, så jag är tacksam om ni andra håller ögonen öppna.

    Trevlig Midsommar på er alla!

    SvaraRadera
  4. Åh så fina! Lovar att hålla utkik här i Götet!!

    SvaraRadera