tisdag 10 april 2012

Påskhelgen 2012

Nu har Påsken varit här och är redan över. Gick lika snabbt som vanligt.
Vad har ni hittat på i helgen?
Själv var jag och min sambo på östkusten och firade påsk. Mycket god mat och dryck och trevliga stunder.

Hann även med att besöka några loppisar och secondhandaffärer som hade öppet.

Visar lite bilder på några av sakerna som fick följa med oss hem.

Bla. denna vas av Olle Alberius Rörstrand Titus handmålad. Vet ej så mycket om denna, men föll för formen och färgerna.Någon som vet vad F7 står för?
Köpte även denna mindre vas från italienska Bitossi som jag tror att det är. Allt säger att det är Bitossi, men finns ingen märkning någonstans. Sökt på nätet lite och hittat flertalet liknande så vi kör på det:)

Sedan av en slump så kom vi över denna vackra och maffiga skål från Upsala Ekeby av Mari Simmulson.

Perfekt skick och vilken färg!!!

Glasyren under är så tjock så man ser knappt att det står UE Sweden och så ms. Någon som vet något om denna vasen eller några av de andra?

Är så tacksam för all hjälp jag kan få. Vet att det finns otroligt mycket kunskap i vårt vackra land.

Detta var lite av mina Påskfynd iallafall. Hittade ni några fynd under påsken eller?

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Trevlig blogg!

    Din skål av Mari Simmulsson ingår i serien "Gloria" som formgavs 1966. Är troligen märkt 6024M. Utöver din skål finns ytterligare två mindre skålar i serien.

    Se UE-boken för mer info:

    http://www.upsala-ekeby.com/gallery_295.html

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Tack så jättemycket för din info. Alltid mycket roligare att veta vad det är man har köpt. Nu blir det är försöka hitta de två mindre skålarna också då:)

    Tack igen!

    SvaraRadera
  3. Hej, o välkommen i retrobloggvärlden! Jag gillar din fynd, speciellt Bitossivasen i brun-orange, precis mina färger!

    SvaraRadera